82374571-71302189

به گزارش هودر به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق مستقر در طبس، « بابک احمدی ناقدی» افزود:سال گذشته تمام واگن های مسافری که بیش از ۵۵ سال از زمان ساخت آنها می گذشت خارج شد و امسال نیز واگن هایی با زمان ساخت بیش از ۴۵ سال از چرخه استفاده خارج می شود.
وی اضافه کرد: پروژه برقی کردن مسیر تهران – مشهد مراحل نهایی را طی می کند، ۷۰ دستگاه لکوموتیو برقی برای این مسیر در نظر گرفته شد و مسیر گرمسار – اینچه برون نیز برقی می شود که برای این مسیر نیز ۴۰ دستگاه لکوموتیو برقی در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه توسعه ریلی یکی از چهار اولویت کلان کشور است، بیان کرد: در مسیر توسعه انتخاب با مناطقی است که ظرفیت بالایی دارند و در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شد که مالیات بر ارزش افزوده در چرخه ریلی صفر شود.
وی افزود: در سال های گذشته جلب توجه ویژه حاکمیت به راه آهن انجام شد و به زودی شاهد اتفاق های خوبی در این حوزه خواهیم بود.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برنامه توسعه ای برای راه آهن کشور ترسیم شد که طبق آن باید تا سال ۱۴۰۲ شمسی، تن کیلومتر بار در سال ۹۴ از ۲۴٫۵ میلیارد تن به ۹۶ میلیارد تن کیلومتر برسد و در خصوص حمل مسافر نیز به جز مسافران حومه ای باید به مرز جابجایی ۴۵ میلیون نفر در سال برسیم.
وی افزایش واگن های باری از ۲۳ هزار به ۵۰ هزار و واگن های مسافری از دو هزار و ۲۰۰ به چهار هزار واگن را از جمله خرید ۲۲۰ واگن سریع السیر و ورود ۶۰۰ دستگاه واگن حمل و نقل حومه ای خودکشش به شبکه ریلی را از جمله برنامه های راه آهن بیان کرد.
وی در بازدید از راه آهن شرق به مرکزیت طبس با بیان اینکه این منطقه را توانمند تر از تصور دیده ام، گفت: راه آهن شرق علی رغم قدمت کم یکی از با ظرفیت ترین مناطق راه آهن است که بسیاری از شاخص ها از دیگر نواحی پیشی گرفته است و در خصوص بهبود حمل و نقل رتبه اول دارد.
وی با بیان اینکه به طور ویژه معضل و مشکل راه آهن شرق در مرکز پیگیری خواهد شد از اختصاص جرثقیل ریلی سنگین در دست خرید به این اداره کل خبر داد.
همچنین مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه این اداره کل در حوزه بزرگترین منطقه ریلی کشور قرار دارد، گفت: این منطقه بیشترین تعداد معادن را میان مناطق راه آهن دارد، در صورت اتصال ریلی این معادن ظرفیت حمل محصول با شبکه راه آهن فعلی مهیا نیست و نیاز به توسعه و احداث خط است.
محمد ابراهیم اقبالی افزود: در حال حاضر در منطقه سنگان با افزایش تقاضای حمل ریلی مواد معدنی ظرفیت حمل این محصول با راه آهن به نقطه اشباع رسید به نحوی که هم اکنون در این منطقه شاهد رسوب بار هستیم.
وی ادامه داد: بدین منظور پروژه های مختلفی نظیر دوخطه کردن محور تربت – بافق، توسعه ایستگاه سنگان و احداث واریانت سالار – شادمهر به عنوان اولین گام از توسعه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ۱۰۷ کیلومتر این محور در محدوده شن های روان قرار دارد که باعث کاهش ایمنی سیر قطارها از جمله خوردگی ادوات ریلی و از بین رفتن علائم الکتریکی و بروز مشکلات دیگر می شود.

 

a dfdf photo_2017-01-05_00-22-30 photo_2017-01-05_00-22-37 photo_2017-01-05_00-23-01 photo_2017-01-05_00-23-16 photo_2017-01-05_00-23-21 photo_2017-01-05_00-23-34 photo_2017-aaa-gds05_yh00-22-50 photo_2017-u-05_00-22-42

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی